søndag 28. juli 2013

Baby Linnea




Dette babysettet bestående av omslagsjakke og kyse, laget jeg første gang for mange år siden til kusinen min da hun fikk sin først baby.

Siden har jeg strikket det flere ganger til nye verdensborgere i ulike kvaliteter og farger. Og det har alltid blitt svært godt mottatt.




Har nettopp oppdaget det lekre bomullsgarnet, Egypto Cotton Color fra Coats. Det kommer i 6 nydelige, melerte farger. Da jeg fant dette garnet måtte jeg bare lage babysettet en gang til.
Jeg har nå skrevet ned oppskriften, slik at flere kan få gleden av å strikke det.

Oppskriften er skrevet i fire størrelser, fra 0-2 år.
Oppskriften kan kjøpes her for kr 30,-

Plaggene er strikket med en hullbord og et perlemønster, dvs en slags perlestrikk med 1 rad glattstrikk mellom hver rad.
Alle delene på jakken er strikket hver for seg, frem og tilbake og sydd sammen etterpå.
Heklekantene er laget i Cotton Viscose fra Drops, dette er et blankt garn som jeg synes gir en fin kontrast til det melerte.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar